lørdag 7. juli 2012

Intervju Med Pete Evil


Så Pete Evil. Nå er du aktuell med både Mongoninja og Blood Tsunami. Vi kjenner deg tidligere både fra radio og tv. Hvordan ser sommeren ut for deg og de andre gutta i banda?

Pete: Sommer'n ser ganske slapp ut og det passer meg bra. Mongis har gjort noen konserter, Fire Walk With Me med bl.a Behemoth på Rockefeller, Steinkjær Festivalen og et durabelig sjøslag på Seb's Hotel i Hamar. Det blir noen giggs til, bl.a Rauma Rock, men så blir det stille i Mongo-campen. Blood Tsunami skal i studio litt sporadisk i Juli og August! Vi skal endelig begynne innspillingen av vår tredje skive. Det blir fett! Bortsett fra det så veit jeg pokker ikke hva de andre idiotene skal i sommer... 





Siden du har gjort både tv, radio, og artistbiten. Hva følte du at du trivdes best med, og har du noen nye prosjekter på gang?
Pete: TV var ikke noe for meg... I begynnelsen var det ganske fett, jeg hadde en kul produsent og kunne gjøre stort sett gjøre som jeg ville, men dessverre forsvant han og en ny produsent kom inn. Det funka over hodet ikke. Det ble stivt og rart og programmet ble spekket med drittmusikk. Etterhvert ble det helt for jævlig døvt. Jeg trakk et lettelsens sukk da det spetakkelet var over. Radio trives jeg godt med. Jeg hadde et eget metalprogram på Radio Tango som het Whiplash, og det var sinnsykt moro. Dessverre hadde jeg ikke mye tid å ta av og dessverre hadde ikke Radio Tango noe spenn å tilby meg så den skuta sank etterhvert den også. Å være artist, lage musikk, spille inn skiver og spille konserter er selvfølgelig det jeg trives best med. Det er noe jeg aldri vil slutte med. Bortsett fra gjenopplivelsen av Blood Tsunami så har jeg ingen prosjekter på
gang.







Dere er jo fler i Mongoninja som bidrar til kulturlivet i Norge på en energisk måte. Hva er ambisjonene for Mongoninja, er det for sideprosjekt å regne eller et solid band?

Pete: Mongo startet opp som et sideprosjekt. Kristopher og jeg kjeda rævva av oss og måtte finne på noe. Det var i 2009. I løpet av 12 måneder ga vi ut 3 studioalbum og spilte en drøss med konserter. Nå har lufta gått litt ut av ballongen, og vi har funnet annet å bedrive tiden med. Jeg vil fokusere på Blood Tsunami og Kristopher har The Terrifieds og The Dogs som egentlig er litt mer hans "kopp te".

Norsk rock spenner jo over et vidt spekter. Hvilken rolle føler du at du spiller i norsk rocks løpende historie?

Pete: Nei, jeg veita faen jeg... Jeg er ikke viktig i norsk rocks historie, men jeg har hengt rundt lenge nok til at de fleste vet hvem jeg er. Jeg bare lager musikk og er fornøyd så lenge noen vil gi det ut og jeg kan spille noen konserter. Blood Tsunami's tredje album vil bli min tiende full-lengder og det er jeg fornøyd med. Har selvfølgelig gitt ut noen skiver som jeg ikke kan si meg særlig fornøyd med nå i ettertid, men "Troublemaker" med Hellride, "Grand Feast For Vultures" med Blood Tsunami og Mongo Ninja triologien er jeg stolt over.



Hva er det du setter mest pris på eller bruker mest av kulturtilbudene i Oslo?

Pete: Det er selvfølgelig det enorme konserttilbudet denne byen har. Det er jo helt vilt! Man kan gå ut hvilken som helst kveld og se et bra band stå på en eller annen scene. Før hang jeg ute flere kvelder i uka, ved siden av at jeg jobbet i bar. Det gikk litt over stokk og stein kan man trygt si... nå har jeg roet meg drastisk ned,  men jeg digger fortsatt å henge ut med kompiser, drikke øl og se fete band. Jeg ender stort sett opp på Unholy, Last Train og Bonanza. Vi sees!








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar