torsdag 15. september 2011

Spiders (Sweden), Sam Gopal Escalator, og andre likes i september



Spiders fra Sverige er godteri både for ører og øyne. Hun jenta der, jeg bare elsker henne. Hun er tøffere enn Debbie Harry, penere enn Farrah Fawcett, elsker rock mer enn Joan Jett men best av alt så er hun nå. For selv om hun og gutta er som en legemliggjørelse av en 70-talls rockeutopi, er de nervepirrende aktuelle. Nylig har de laget en video, og personlig ville jeg blitt med omtrent hvorsomhelst i bilen hennes.

Her kan man se flere livevideoer også:
http://www.youtube.com/watch?v=veGfMM2nHrM&feature=youtube_gdata_player



Her kan man finne ut hva de driver med
http://www.wearespiders.com/


Og her kan man høre et par låter:
http://www.myspace.com/wearespiders


En skive jeg tar meg selv i å sette på gang på gang er Sam Gopals Escalator.

Jeg liker meg spesielt godt fra spor 5 og utover, men mener ikke med det at begynnelsen er noe å kimse av. Slett ikke. Det er en skive som godt kan høres i sin helhet, mange ganger.





 Når sommeren er så våt som denne har vært er det lett å henfalle til Doom. Både Valhall (no), Witchcraft (sw), og obligatoriske Pentagram (us) har fått snurre sine runder i spilleren. Jeg hører forresten at Pentagram skal spille på John Dee i desember. Sweet! Jeg vurderer seriøst å få meg en Bobby Liebling tatovering.



Det nyeste tilskuddet på doomstammen er norske Devil, men de skal få en helt egen post som kommer snart. Dessuten skal undertegnede, og derfor Metal Underground Oslo også, til Roma neste uke. Så får vi se om jeg finner noe Osloundergrunn der da. I bet I will.


Sees snart, simma lugnt
Hege Hund

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar