onsdag 7. september 2011

Throat Violence @ Øvingshotellet

En klissvåt fredag i august blir jeg med Throat Violence på øving. Humøret er ikke det beste etter en lang arbeidsdag, så det første jeg gjør er å kjefte på Frans fordi han har barbert seg. Du er stygg, sier jeg, men han tar det ganske pent.
  

Menn bør ha skjegg synes jeg. Det er fordi det første ansiktet jeg så i verden var et med masse rødlig skjegg og tilhørende langt hår. Riktignok forsøkte fatter seg på barbering flere ganger opp gjennom årene, men hver gang resulterte det i hyling,tårer og ville anklagelser som - Du er ikke faren min!- Så fatter ga opp til slutt og innså at han måtte beholde skjegget for alltid.
Nå må altså Frans lide for at jeg er sær, han ber meg bare om å ikke kjefte så mye, for han har allerede fått masse kjeft av dama. Det gjør meg fornøyd. Jeg er altså ikke den eneste dama i byen som er pro skjegg.




Du er ikke faren min


Vi står utenfor inngangen til Øvingshotellet og røyker, for det er ikke lov inne, ikke mat og alkohol heller for den saks skyld.
http://www.mic.no/symfoni/kontakt.nsf/pub/bed2009050611293027729457 Hvis man er tilreisende til Oslo og trenger et sted å øve når man er her, eller man bare ikke har noe fast øvingslokale er dette et bra alternativ. Man leier rom på timesbasis, og betaler dermed bare for den tida man faktisk øver.

Dessuten er det utstyr der. Det man trenger å ta med er gitar/bass, kabler, trommestikker og cymbaler. Om man mangler noe er det mulighet for å leie eller kjøpe i resepsjonen til en ålreit pris. Booking av rom kan man gjøre her: https://www.ovingshotellet.no/


Disse er Frans sine egne





Bildene her viser enkelt og greit hva slags utstyr man kan forvente å finne på et rom på øvingshotellet. Det er god standard, ingenting som ikke fungerer, lager ulyd, eller trøbbel på noen måte. Størrelsen på rommene er grei, det er ingen ballsal, men det er romslig nok for et band med fem medlemmer.
Øvingshotellet ligger også veldig sentralt til, og skal være lett å finne selv om man er utenbysfra. Tre skarve trikkestopp fra Oslo S, en strekning som heller ikke er noe lang eller slitsom å gå, selv ikke med gitar på ryggen.

Throat Violence øvinga var som øvinger flest. De gikk i gjennom nytt materiale, og det er ganske kjedelig å høre på. Ikke sånn at Throat Violence er kjedelig, men å høre en låt kun i bruddstykker er det. Throat Violence er seff dødsbra.
Mirko hadde med seg en kompis fra Italia som også hørte på øvinga denne fredagen. Så vi satt der som tente lys. Jeg hadde kapret trommestolen siden den er milevis bedre å sitte på enn en klappstol fra Ikea.

Derfor fikk jeg se øvinga fra en vinkel som oftetst er reservert for trommiser. Det er bare synd jeg ikke kan tromme.

Fra trommisens vinkel minus cymbaler






Gutta spilte bra, veldig bra, men jeg var akk så sliten. Det eneste jeg klarte å tenke på var å komme meg hjem og flate ut på sofaen. Så etter en knapp time sa jeg takk for meg.



En Colaholikers veske


Nede i resepsjonsområdet skulle jeg bare knipse noen bilder til før jeg forlot åstedet, og hva får jeg se... En jævla pepsimaskin. Æsj!


Dobbelæsj!

I tillegg er det en liten sofagruppe der man kan ha bandmøter og sånt. Jeg synes hele opplegget med øvingshotell er helt genialt! Ikke bare som et kulturtilbud til unge i kommunen, men fordi det tilbyr musikere på reisefot et øvingsalternativ. Så da er det faktisk bare for dere andre å spre det videre til alle dere kjenner, fjern og nær.




Simma Lugnt
Hege Hund

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar