fredag 18. oktober 2013

DHG og Troll på John Dee 16.10.13

Onsdagen var prega av hektisk aktivitet. Henting av pass, kjøring av utstyr, hyppige dobesøk og generell turnefeber. Jeg deltok ikke i noe av det, men tok meg en lur på sofaen i stedet. På den måten kunne jeg stå opp frisk og opplagt, akkurat i tide til å gjøre meg klar for konserten.

Da Elisabeth og jeg kom ned på John Dee sto gutta ferdig sminka og klare til å gå på scenen. Det var så vidt vi fikk to ord med dem før vi måtte skynde oss inn. Jeg fant meg en stol mens Elisabeth fant fram utstyret. Så begynte introen.


Troll spilte låter fra alle skivene, til og med den neste uinnspilte. Man kunne se at forskjellige publikummere hadde forskjellige favorittskiver. Noen bøyde seg frem og ropte inn i ørene på kompisene sine, før de kastet nakken tilbake og digga enda mer enn de gjorde fra før. Det betyr, dette er favorittlåta mi, på metalltegnspråk. Andre igjen ga elleville horns up da de spilte noe fra de tidligste skivene. Det var åpenbart hvem som var trve.


Det var en velspilt konsert. Settet virka som det satt, og at de fikk kjørt i gjennom uten problemer. Demigudene skal vite at de har øvd nok. Jeg har omtrent ikke sett snurten av Sturt i det siste

Da vi var ute og røyka mellom banda traff jeg Simen Vortex. Han sa at han ikke hadde visst at Aldrahn var med i DHG igjen, men at han leste det her på bloggen. Og jeg var sånn, yay I broke news. Så sa han at han hadde lagt igjen en kommentar, og jeg var sånn shit det har jeg ikke sett, og han bare fornærma ass, og jeg bare skamfull. Men seriøst Simen det er ikke noen kommentar her?!


Da Dødheimsgard gikk på scenen ble det ganske raskt klart at Aldrahn var tilbake i all sin glans. Materialet fra de game skivene satt akkurat som det skulle, og publikum var fornøyde. Jeg tenkte at det var litt synd at Vicotnik ikke skulle gjøre vokal på en låt alene. For selv om jeg liker DHG med Aldrahn, likte jeg også den konsertopplevelsen jeg hadde med DHG i fjor vår. Det skulle imidlertid vise seg å være grunnløse bekymringer, for et stykke ut i settet gikk Aldrahn av scenen før Vicotnik tok vokalen på en av de nyere låtene. Spør du meg om man kan like dem begge, er svaret ja.


Vicotnik måtte gjøre den klare vokalen på låta live også, det var visst ikke meningen, men jeg vet ikke om jeg hadde merket det hvis ikke Sturt hadde gjort meg oppmerksom. DHG hadde en del tekniske problemer (igjen), krydret med noen uhell.


Da jeg snakket med Sturt rett etter midnatt, sa han at alle banda har gjort knallkonserter på utsolgt venue i Købehavn i kveld. Nå regner jeg med at de er ferdige med å pakke og er på vei mot Berlin. God natt alla monserdiggare.


Simma lugnt
Hege Hund






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar