onsdag 16. oktober 2013

Svartmetallarane kjem!


Tjena alla monsterdiggare! Jeg må bare beklage at bloggen min har liggi brakk i et år, men jeg har altså vært sjuk. Mens jeg har hatt hendene, og tidvis ansiktet, fulle  med en serie pinlige lidelser, har metallmaterialet hopet seg opp. Et Hellstorm intervju med en halvskrevet innledning, et usendt intervju til Fenriz, og et par videosnutter der jeg har fanget litt av hva spellemannsprisvinnere egentlig driver med hjemme hos meg.

Det begynner også å bli uro i leiren før Dødheimsgard og Troll legger ut på turnè. Nagash var innom for å gjøre seg turneklar på hodet her om dagen. Sturt grep barbermaskiner fatt og fullførte jobben. Dere som ikke har prøvd skal bare vite at det kan være ganske vanskelig å frisere seg selv i bakhodet. Omtrent like vanskelig som å skjønne seg på DHG. For noen husker kanskje et intervju her på bloggen i fjor vår, der Vicotnik påsto at Aldrahn aldri kom til å opptre live med DHG ELLER (!) bli medlem igjen. Men etter det har Aldrahn både gjort gjesteopptredener og blitt aktivt medlem igjen. Det betyr selvsagt at han også skal være med på turnéen. Man skal med andre ord, aldri si Aldrahn.

Allerede i dag gjør de turnéens første konsert på John Dee. Hetroertzen og crewet blir kjørt direkte til Gardemoen etter showet. Mens Troll og Dødheimsgard skal kjøre hele den lange veien til København i van. Det vil høyst sannsynlig bli en intens start på en intens turné. Tolv byer på tolv dager. Tjueén mennesker tett på hverandre i en turbuss. Tåfis,bensinstajonmat, dritekø, og hjemlengsel. Men også mange unike øyeblikk man ikke ville vært foruten.

De har lovet å sende bilder og video underveis, så vi kan følge med på hva som skjer alle sammen.
Til i kveld, og neste episke øyeblikk.

Simma lugnt
Hege Hund


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar