søndag 20. oktober 2013

Incantations for the world´s end: Ljubljana rock city

I dag er det den slovenske hovedstaden som skal få meske seg med mørke norske svartmetallvibber. Er Sturt til å tro blir dette også en kveld å minnes. Alle tre banda har i følge ham alle hatt veldig gode konserter fra og med København, og tekniske problemer har vært en saga blott.


Tidligere i dag tikket det også inn et par bildemailer fra Nagash. Her kan vi se gutta fra Troll og Dødheimsgard under den lange bilturen fra Oslo til København, lekende med tilbehøret, og mens de henger rundt backstage. 


Etter konserten i København måtte de signere autografer. Etter konserten i Berlin måtte de gjøre det igjen, men for vesentlig mer begeistrede fans. I Praha fikk de skikkelig god mat, og ellers veldig god behandling av konsertstedet. Hva som var det beste med Ljubljana vil bare ettertiden vise.


Jeg regner med at Troll går på omtrent nå. Det vil si at publikumet har to gode timer med svartmetall foran seg. Sturt sa at stedet de spiller på i kveld minner han om Hausmania i uttrykket, med gatekunst og en kreativ atmosfære. Det høres definitivt ut som en kombinasjon jeg kan like.


På den ene siden skulle jeg ønske jeg var der, for det høres unektelig veldig fint ut. På den andre siden høres det ikke rent lite krevende ut å pakke alt utstyret opp, ned, inn og ut av bussen hver dag. 


Jeg vet ikke om jeg hadde fått sove mens Telal og Vicotnik synger King Diamond sammen på natta. Eller det mer sannsynlige scenarioet, som er at ingen andre enn meg hadde fått sove, siden jeg høres ut som et middels stort sagbruk. Metallgutter pleier å være dauhørte, men det holder nok ikke i dette tilfellet. 

Simma lugnt
Hege Hund

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar