søndag 7. august 2011

Thomas og Gylve torsdags dj's @ Unholy 28.07.11

Så har turen endelig kommet til Unholy. Selve metall-Oslos perle. Det eneste stedet man kan nyte death, thrash, black og alle andre typer vass metall, til langt ut i de små timer, hver eneste natt. Nå tenker sikkert noen av dere, men hva med Rock In. Æsj sier jeg bare. Puddelrock og pils som smaker såpe, nei takk! Dere ser ikke meg der i alle fall.

Men på Unholy der er jeg oftere enn noe annet sted i byen. Dessuten er det lett å finne, for det ligger tvers over gata for Blitz. Nå trenger ikke dette å oppfattes som en åpen invitasjon til å stalke meg der, og bare vit at jeg har kommet til det punktet at jeg politianmelder stalkers. Det spiller ingen rolle hvor høy iq du har, hvor mye statsvitenskap du har studert, eller om jeg kjente deg en gang. Anmeldelse neste stopp!

Så litt mer om hvorfor Unholy er et fantastisk sted. Fordi de har det beste personalet som nesten alltid spiller ønskelåtene dine. Fordi de har god øl, i rene glass, og ikke helt lammende priser. Fordi de har skikkelig fet dekor, som jeg ikke kan si så mye mer om, fordi det er Sturt, Barbara Darling, og undertegnede som har laget den, men dere kan lese hva en uavhengig kilde sier om det her. http://www.metaltravelguide.com/europe/norway/oslo/unholy

Fordi klientellet er kult og sist men ikke minst fordi de har de beste metaldj'ne i typ verden. Denne kvelden hadde vi kommet på Unholy for å nyte nettopp det, i tillegg til pils selvsagt. Gylve hadde gitt beskjed i så god tid (det vil som regel si rundt ni et par morgener før) at jeg tilogmed hadde ordna meg avspasering på freddan.

Så var det duket for en helkveld med 70-talls heavy i verdens feteste metalpub da. Det lovte godt. Det var "the hottest barman ever" Kai som jobbet i baren. Det var allerede kommet et par gamle venner, så vi fikk oss øl og slo oss ned.
Søte 70-tallstoner strømmet ut i lokalet. Noen av låtene fikk sågar trampeklapp og ellevill jubel fra de tidlig fremmøtte. Det var akkurat passe varmt, og pilsen var akkurat passe kald

Halleluja
For en som er født på 70-tallet er det noe helt spesielt med å høre musikk fra det tiåret. Det er nettopp det å høre igjen de aller første lydene man hørte i livet. Noe med det som er enormt trøstende, som stemmen til mamma. Jeg har lenge gått rundt og trodd at jeg er en lite åndelig person. At religion og religiøse har noe slags monopol på åndeligheten, men det er feil. Jeg trenger ikke religion, for jeg har musikken. Unholy er a church of metal og Thomas & Gylve is preaching the gospel.

Utover kvelden kom det flere kjente smygende ned trappa. Ann forteller meg at hun snart skal arrangere Children of Technology konsert på Uholy. Dishonorable Discharge skal være support, og jeg skal selvfølgelig være der og dokumentere hele begivenheten.

http://www.facebook.com/event.php?eid=192527780808343
Konsertarrangør-Ann


Hver torsdag kan man nyte nye eller gamle metaldj´s
på Unholy. Nå førstkommende skal Einar Einz spille mye Bathory.

http://www.facebook.com/event.php?eid=132713663486228&notif_t=event_invite

Det er noe som definitivt er verdt å få med seg, siden Einz er en Dj av det det sjeldent gode slaget.

Utover høsten vil det bli endel fete gig´r og andre artige ting som skjer der også. Vi hadde en nydelig kveld på Unholy. Deilig musikk, herlig sommervarme, og gode venner. Man kan ikke be om så mye mer. Ha en fortsatt fin sommer, og simma lugnt. Hilsen Hege Hund
Klientellet

Asfaltsame og musikkelsker

Sommerens heteste metal-par




Say cheese!
.
Metallrumper


Nattmat og beina på bordet
Mjau.. eller voff

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar